Plantering!

Jag och mamma var iväg förra helgen och inhandlade hur mycket växter som helst, stort och smått!
Igår tog jag (eller vi...) således tag i lite plantering. Klockan 22 på kvällen. I ösregn. Marcus var väl inte jättelycklig, men gjorde det utan att protestera ;)
Jag har nämligen en låsning högt upp i ryggen för tillfället, vilket gör att jag inte är så rörlig och stark som jag normalt sett är. Himla surt då jag älskar att jobba med kroppen sådär ute i trädgården, eller som igår hämtade jag hö på egen hand också en sväng, lyfta höbalar och sådär, mhmmm.. Mumma för kroppen! Därför fick jag lite extra assistans med trädgårdsjobbet igår av min dräng, hahaha..
 
Jag och mamma köpte vars en hängrönn, så detta planterades således igår kväll. Häcken bakom är inte den fina hasselhäcken vi har utmed större delen av vägen, utan detta är en annan mycket klenare och tråkigare häck som går utmed en liten del av vägen och i vinkel vid vår uppfart. Denna del av häck ska bort någon gång och ska ersättas med ett plank, det kommer bli så galet fint!
 
Fotot togs idag, från Miltons fönster på ovanvåningen.
 
 
 
I helgen ska häckplantor sättas, wiiii !! Har jag sagt att jag älskar trädgård?! :D
Kram och hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0