Vackra juni!

Det är ju verkligen helt underbart ute nu. Jag älskar verkligen min trädgård, dock är det lite frustrerande att vara så gott som höggravid denna tid på året när jag vill vara ute så mycket som möjligt och fixa.
Igår gick Marcus och jag en sväng längs med rabatten, efter vi hade grejat i garaget och alla hade åkt hem. Jag måste ut med kameran och fota allt fint, för där är massor! Jag måste bygga ut min långa rabatt, för den är fullproppad med massor av växter som snart inte får plats. Men det får jag nog göra nästa år, för i år är jag som sagt lite begränad både nu före och ett tag efter förlossningen.
 
Men i alla fall. Det är lite rufrigt i rabatten, på grund av alla aklejor. De sprider sig som ogräs och jag älskar det! De är verkligen ljuvliga och finns i så många olika färger och former och så gör de rabatten sådär ovårdad som jag älskar :) Jag har ingen aning om vad dessa heter, men de är nog min favorit bland de aklejorna jag har; ljus, ljus rosa, nästan vita. Hur rufsiga och stökiga som helst, men bland de vackraste jag vet.
 
 
Är så glad över att jag röjde upp under kastanjen för två år sedan, innan var den som en enda stor buske. Nu är det ett vackert träd. Under växer där lite allt möjligt och även en hel del ogräs... Men en vit hosta, som visst överlevde förra året och verkar trivas bra där under i skuggan och så lite aklejor och lite annat. Ikväll ska jag ut och göra fint för imorgon ska vi ha student här och då vill jag ha fint. Så ett par stolar ska placeras ut och en ljusboll som jag inte visat innan, den är så himla fin och ska få sin plats här under trädet med ett värmeljus i imorgon kväll.
 
Där är så mycket fint jag vill fixa med i trädgården och planerna är stora! Men nu i år går allt lite påsparlåga tyvärr. Inte bara för graviditeten, utan även för den stundande husdräneringen som drar igång om några veckor, gulp! Ångest deluxe, men ett nödvändigt ont. Och sedan är det gjort! Lite annat ska grävas också och efter det kommer lite hända även i trädgården, åååååhh vad jag längtar efter en färdig husdränering och en fungerande kropp!
 
Kram och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0