Måndagslista nr 187

Hej på er och hej måndag!
Idag är jag extra glad över att...
 
...Marcus och jag hade en så fin dag tillsammans igår. Han är bra fin, den där Marcus.
 
...Milton ändå är förhållandevis pigg idag, trots förkylning. Vab idag, dessvärre. Men himla mysigt att dega på soffan tillsammans :)
 
...veckan började med ultraljud, älskar det! Allt såg fint ut och bebisen är precis normalstor, just nu mindre än vad Milton var vid samma tidpunkt. Sedan var det någon form av hälsokoll inför snittet, bara en månad och nio dagar kvar, hjälp!
 
...det är kortvecka. På fredag är det midsommar, mysigt!! Det ska firas med mina föräldrar, förhoppningsvis min syster sent på kvällen och en familj som vi kallar vår extrafamilj, som vi gjort det mesta med under alla våra år. Det ska bli så roligt! Och vårt garage på då även titulera sig midsommarfirande-lokal ;)
 
...det är en vecka närmare bebis och närmare semester - två saker som vi alla här hemma längtar väldigt mycket efter. Hur mycket semester det nu kan bli, med två barn, varav en nyföding ;) Men vi börjar ju med lite semester och tid för bara vår fyraåring, innan ett litet småsyskon kommer in i bilden. Åååååhh! Idag är vagnen lite bäddad, fler bebiskläder är vikta och inlagda i garderoben och det är ju så himla mysigt!!
 
...min lilla Malva verkar väldigt fräsch och inte någon tillstymmelse till fång *peppar peppar*. Idag var hon nämligen på rymmen och när hon sedan gick bredvid mig påväg tillbaka till hagen (suck ;) ) så såg hon nästan oförskämt fräsch ut och taktade vid min sida. Det bådar gott för inridningen i sommar!
Jag har även löst sällskap till Armani dessa veckor, ett annat sto (om än betydligt större) kommer och gästspelar här några veckor. Detta betyder att två av mina svägerskor kommer ha det stora ansvaret över hästarna, vilket passar mig jättebra just denna sommar, så jag slipper bry mig speciellt mycket om dem, när det är tid för bebis och allt.
Men oj vad Malva kommer vara saknad! Måste ut och hälsa på henne där några vändor, för att stilla min abstinens, tror jag...
 
 
Nu måste jag kila, har ju vabbat idag så jag får jobba nu istället när Marcus kommit hem. Jag kan ju förvisso jobba en del på dagen också, när jag vabbar med Milton, men samvetet vill inte det utan då kollar jag mest av mailen etc. och låter resten vara till såhär dags, om inget akut dyker upp.
Hej på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0