Måndagslista nr 185

Hej soliga måndag, Hej juni och Hej vänner!
Idag är jag lite extra glad över att...
 
...dagen började på bästa sätt; inte direkt utvilad, men förhållandevis lätt att ta mig upp ändå. Sedan mysmorgon med mitt älskade Snöre, dagislämningen som gick över förväntan och sedan jordgubbsfrukost i solen på däcket.
 
...vi har haft en riktigt härlig långledighet med bad två gånger och så gjorde ju Milton och jag stan i lördags när det var powermeet; tittade på häftiga bilar och hoppade i hopptorn. Vi har tagit vara på tiden; tagit det piano, varit ute, pausat inne, njötit av varandras sällskap, ätit gott och så vidare.
 
...det är kortvecka denna veckan också! Fredag är ju röd dag = det ger oss tre dagars ledighet denna vecka. Nackdelen med eget företag är väl att jag "tvingas" jobba lite på fredag ändå. Men samtidigt har det så många fördelar och jag har ju möjlighet att styra tiden lite som jag vill, så det känns ändå helt okej :)
 
...bebisens vagn kommer i veckan! SOM jag längtar, hahaha.. Ligger lite efter (i jämförelse med hur jag låg till med Milton) och har inte fixat eller förberett något alls, än så länge. Ja alltså, givetvis hänger det inte bara på mig, men det är ju jag som "boar" och fixar nu innan bebisen kommer. Samtidigt känner jag mig lugn över det, det är väl det som är den största skillnaden mellan första bebisen och sedan nu med andra och så kan det väl få vara :)
 
...solen skiner där ute och har gjort flera dagar. Nu ska det väl komma in regn och det känns helt okej - så välbehövligt för min oerhört torra trädgård. Gärna några dagar med riktigt blött väder, för att sedan bli bättre.
 
...jag verkligen har upptäckt pod-världen - älskar att lyssna på poddar och har alltid en pod igång. Lever ju lite under en sten (<---mitt stående skämt, haha..) nu när jag jobbar hemifrån. Har varken radio i stallet, i bilen eller hemma och vi har heller ingen tidning att läsa. Tittar på Nyhetsmorgon när jag hinner. Detta betyder alltså att nyhetsflödet in till mig är väldigt begränsat, på gott och ont. Detta gör alltså att poddarna är helt underbara! Inte så mycket nyhetsflöde direkt, men härligt att lyssna på andra människors röster och de säger ofta oerhört viktiga saker och pratar om sådant som verkligen berör.
 
 ...jag har ett SÅ fint kontor! Jag blir helt pepp varje gång jag sätter mig här och har allt som rör jobb, inom en armlängs avstånd; skrivare, datorn, tangentbord, mus, papper, pärmar - rubbet! Vad lat jag låter, hahaha.. Men det ÄR skönt att ha allt samlat på samma ställe. Dessutom är här så ljust och fräscht och jag blir bara av den anledningen helt lycklig. Dessutom gör det mig pepp att ta tag i de två sista taken - woohooo! Måste prata med Marcus. De två sista SKA vara klara, innan bebisen kommer!
 
Nu måste jag fortsätta. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0