Ännu en fördel med att jobba hemifrån

Hej på er!
 
Sitter och försöker jobba lite, men idag känner jag att jag inte får något gjort alls, suck! Vissa dagar är man mer effektiv än andra, helt enkelt. Och så åskar det, hur mycket som helst. Enligt Yda. Enligt oss andra (mig, Alba och Vilse) så mullrar det lite på avstånd och är egentligen himla mysigt.
Då är det ännu en fördel med att jobba hemifrån. Att finnas där för Yda sådana här dagar när hon är rädd. Vandrar fram och tillbaka, piper, skakar och fortsätter vandra. Lilla loppan. Själv sitter jag vid datorn och blir lite irriterad på henne, hur farligt kan åskan vara liksom?! Samtidigt skulle jag aldrig visa det för henne, inte heller skulle jag på något vis tycka synd om henne. Hon får vandra bäst hon vill, om hon tycker det känns bäst. Efter en stund kommer hon och lägger sig under mitt datorbord och trycker där tills jag reser mig. Då börjar hon vandra igen.
Tidigare låg hon och tryckte i sängen, men det var nog för nära fönstret för där blev hon inte kvar länge.
Ser ni ögat och öronen? Bekymmersminen är på och hon trivs inte alls med livet sådana här dagar.
Men oj vad fin hon är, min Yda. Nyklippt och fantastisk på så många vis.
 
 
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0