Måndagslista nr 214

Hej på er!
 
Idag är det måndag igen och idag är jag lite extra glad över att...
 
...det är årets bästa vecka - julveckan. Åh vad det är underbart. Helt fantastiskt faktiskt.
 
...nog alla julklappar nog är inhandlade. Och julmaten är inhandlad. Jag hoppas verkligen det, är så rädd att vi missat något, haha...
 
...mina hästar busade i hagen tidigare. Det händer inte ofta, att vi ser dem busa ;) Men ibland händer det och det är förbaskat kul att se!
 
...det är nyår om drygt en vecka, också det en härlig dag. Jag ser alltid tillbaka på det gamla året och i år både med glädje och sorg, men alltid med ett litet sting av vemod. Dessutom är det dagen då Marcus och jag firar vår årsdag och det är ju fint :) Vi har ju hängt ihop i en himla massa år, hahaha..
 
...lillpojken just nu ligger och sover. De två andra killarna sitter och ritar i vars en målarbok här vid köksbordet och jag obbar och skriver här, himla mysigt. Vi har varit igång typ hela dagen och knappt hunnit hänga med Milton, så detta känns välbehövligt, att sitta ner med honom och rita och prata. Viktigt, sådant där.
 
...vi hade en så jäkla härlig eftermiddag med min släkt igår. Vi har lämnat julfirandet med dem och istället har vi förhoppningsvis nu börjat en ny tradition, att vi ses några timmar innan eller efter juldagarna, äter något icke-julrelaterat i matväg och avslutar givetvis med Ris á la malta, som är den viktigaste traditionen, ever! Och släktingarna då? Världsklass, helt enkelt.
 
...vi i år har två barn att fira vår julafton med. Tänk va, vad fint det är egentligen. Att just Dante finns här hos oss. Att vi har två barn. Att de är dem finaste i världen. Helt fantastiskt är vad det är. Och julen, den blir bara mer och mer speciell för varje år som går, ju större barnen blir. Det är underbart, att ha barn och fira jul - det bästa av två världar.
 
Ja, nu ska jag sätta fart här. Snart är det dags att sätta fart; kalasfirande av Marcus yngsta syster och ikväll; städa huset, griljera skinka, ta upp den frysta julmaten och yadayadayada - massor att stå i!
 
Kram och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0