Årsresumé 2014

Tänkte bjuda på en form av årsresumé för att sammanfatta mitt fantastiska 2014 lite. Så, vi börjar väl på en gång!
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Självklart :) Jag fick vara med om ett kejsarsnitt och således bli tvåbarnsmamma. Givetvis det största som hänt mig i år. Älskade Dante, du var så himla efterlängtad. Och kejsarsnittet? Helt fantastiskt!! Skulle kunna göra om det vilken dag som helst, älskade det.
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Jag drev ju mitt lilla företag med allt vad det innebar och lärde mig massor. Jag avslutar ju året med att till stor del lägga företaget åt sidan för att bli anställd. Det ska bli så himla kul! Det får väl vara en av mina stora förändringar för i år, från ett ganska fritt liv först som student och sedan som egenföretagare, till anställd.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp. Bästa vännerna och även min kusin avslutade förra året med att bli föräldrar, Marcus syster började detta året med att få en bebis. För att nämna några.
Och så Jennie. Vad jag önskar att du fick uppleva mer av din flicka.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Jag har två datum jag alltid kommer bära med mig. Den 25 juli då vår fina Dante föddes. Att få bli föräldrar ännu en gång, att ge Milton ett syskon. Helt underbart och jag är så otroligt tacksam över det.
Sex dagar senare, den 31 juli, inträffar nästa datum som jag alltid kommer bära med mig. Datumet då jag förlorade min bästa vän. Den sorgen jag upplevde och  för alltid kommer bära med mig är fruktansvärd. Hon är så saknad. 
 
Vilka länder besökte du?
Hahaha.. Bara inom Sveriges gränser i år.
 
Bästa köpet?
Barnvagnen var ett toppenköp. Är galet nöjd med vår Buffalo. Annars älskar vi Marcus bil, men det är ju inget köp eftersom det är företagsbil. Så det får nog vara barnvagnen dårå :)
Eller nej förresten, det bästa köpet måste egentligen vara vår nya kamin, den är såååå bra!!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Barnen. Milton för att han är den han är. Dante för att just han föddes hos oss.
 
Saknar du något under 2014 som du vill ha år 2015?
Motivation till träning. Jag måste hitta den någonstans. Tror energin kommer komma tillbaka då fort Dante sover bättre på nätterna. Så indirekt är det väl sömn jag saknat i år och vill ha mer av nästa år ;)
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer föräldraledig. Hade jag vetat att jag skulle börja jobba nu i mars, hade jag inte jobbat i höst. Men det visste jag ju inte då tyvärr.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat då såklart.
 
Favoritprogram på TV?
Sons of Anarchy. Och så Orange is the new black (Netflix förvisso, men det ses ju på TV'n)
 
Bästa boken du läste i år?
Har inte hunnit läsa så många, men Läckberg fungerar alltid. Älskar hennes böcker!
 
Största musikaliska upptäckten?
Åh, jag har faktiskt ingen aning. Musik är inte alls mitt område, allätare som jag är..
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Åh, det måste vara min anställning. För mig som aldrig varit anställd känns detta otroligt stort och roligt!
 
Största framgång på det privata planet?
Att vår familj, tack vare Dante, känns helt fulländad. Två fantastiska barn som kompletterar varandra så bra. Som är de finaste vi vet. De vi är så otroligt stolta och tacksamma över.
 
Största misstaget?
Att skjuta upp saker. Att jag inte åkte ner till Jennie när jag tänkt utan sköt upp det. Och sedan var det för sent.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Väldigt blandat av förklarliga skäl.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Dräneringen av huset. Det är helt klart den dyraste investeringen vi gjort i år. En trist kostnad, men mycket välbehövlig.
 
Något du önskade dig och fick?
Ett barn fött med kejsarsnitt. Vår "deadline" för ett eventuellt syskon åt Milton var nu i höst, Dante föddes ju i somras och det var verkligen så perfekt. Milton är världens bästa storebror och jag är övertygad om att de kommer ha så kul ihop sen, även om det skiljer fyra år på dem.
 
Något du önskade dig och inte fick?
En bebis som sover på natten, haha.. Dante är världens mest perfekta i alla andra avseenden utom just den detaljen att han inte sover på nätterna.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag minns inte. Gud vad trist. Jag ska bli bättre på att göra det JAG vill på mina födelsedagar, fira med de jag vill och inte fira så som andra tycker. Inte för att min släkt och familj har direkta krav på mig och mitt firande, det är nog mer jag själv som har det tyvärr. Nästa år fyller jag på långfredagen = vi är lediga allesammans. Då skulle jag vilja fira med Marcus och pojkarna på morgonen, sedan lämna pojkarna hos barnvakt och åka på spa etc. Det är drömmen. Och då hade jag kanske kommit ihåg mitt firande till nästa års resumé ;)
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Halva mitt år har "svärtats" ner av saknad efter Jennie och alla tankar kring henne och det. Säkert mycket mer än vad folk runt mig har märkt. Att titta på min Dante och känna en sådan enorm glädje och samtidigt en sorg över vad hon missar, eftersom hennes flicka och Dante nästan är prick jämngamla. Jag låter kanske himla egoistisk, givetvis önskar jag inte tillbaka Jennie för min skull. Förstår ni hur jag menar?
 
Vad fick dig att må bra?
Barnen. Åh vad jag har dem att tacka för mycket. Som under svåra stunder har tvingat mig att upprätthålla någon form av fasad och vardag. Det har varit så skönt många gånger att fokusera på dem och den där underbara vardagen och lägga ner det jobbiga i en mental liten ask och stoppa in i hjärtat för en stund.
 
Vem saknade du?
Förutom Jennie? Anna såklart, den där bästavännen i Stockholm som jag träffar alldeles för sällan egentligen.
 
Mest stolt över?
Över mina barn.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag, trots att jag kommer jobba heltid, kommer hitta tid till barn, hus, djur och mig själv.
Att vi alla får vara friska och må brA är ju såklart det viktigaste och inget som behöver skrivas egentligen.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag vill hitta mer tid för bara Marcus och mig. Utan barn. Typ bio, nätter att sova ut på, spa, promenader etc. Det hade varit guld. I år har det av förklarliga skäl inte blivit så mycket av den varan.
 
 
Hoppas ni alla har haft ett fantastiskt år som ni nu lämnar bakom er och ser fram emot ett helt nytt oskrivet år.
I min resumé låter det ju som att mitt år inte alls har varit bra. det har det, det har p åmånga vis varit helt fantastiskt. Att vi fick Dante är helt obeskrivligt underbart och jag är otroligt lycklig. Men det har varit tufft och jobbigt och kantats av en otroligt sorg.
Nu ska jag njuta av mina killar. Idag firar vi vårt nyår helt själva, beställt mat och allt. Otroligt skönt! Milton ska få titta på raketer, Dante ska gosas med. Och Marcus och jag, vi firar 12 år idag. Bara det är ju värt lite extra tid tillsammans. Han är så bra, min Marcus.
 
Inlägget blir faktiskt helt utan bilder. Texten får ni hålla tillgodo med.
Stor varm kram ger jag er och önskar er alla ett fantastiskt Gott Nytt År!


Kommentarer
Anna

Åhh fina Fanny! Gott nytt år till er! Ni har haft ett kluvet år av glädje och sorg hhoppas ert 2015 blir mer glädje och att du kommer trivas bra på.mitt nya jobb! Njut nu lite av din mammaledighet och ta hand om varandra! Att jobba hel tid och hitta tiden med barnen och familjen det lär man sig och man njuter fullt ut och tar sin lediga tid för att vara med familjen! Vi önskar er en riktigt gott nytt 2015! Stor varm kram Anna Mårten ebbe Edvin

Svar: Fina du, tack snälla för dina fina ord!
Hoppas allt är väl med er och att ert nyårsfirande blev fint!
Stor varm kram <3
Fanny Lindborg

2015-01-01 @ 09:53:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0