Måndagslista nr 157

Hej vänner!
 
Måndag igen och solen strålar utanför, härligt. Idag är jag lite extra glad över att...
 
...just det, att solen skiner. Hur härligt är inte det? Det har egnat mycket sista tiden så just nu njuter väl alla av solen.
 
...jag jobbar. Fy fasen vad jag gillar det!
 
...Milton trivs så bra på sitt dagis och lämningarna fungerar fantastiskt bra just nu, det är värt massor. Att ha honom där fem dagar i veckan, 9-15 är ju hur bra som helst, precis lagom långa dagar för oss :)
 
...jag fick träffa min mormor och morfar igår. Farsdagsfirande så mamma, Milton och jag körde upp där på eftermiddagen. Jag tycker så himla mycket om min mormor och morfar, världens bästa!
 
...det snart är advent och sedan jul - denna höst har gått galet fort och fortare lär det gå till jul, så fort advent är här. Hela vår familj här hemma är tokiga i jul, hahaha.. Så vi längtar väl halvt ihjäl oss alla redan och har gjort sedan i somras typ ;)
 
...väggar och tak i trappan är färdiga, jag har ont i ryggen men fy fasen vad glad jag är att Marcus för en vecka sedan tyckte vi skulle dra igång detta projekt, heja oss! Det blev så himla ljust och fint! Vi firar lite nu med att alla tak på nedervåningen är färdiga. Vi hoppas att vi ska hinna (orka?) med hallen/arbetsrummet på ovanvåningen innan året är slut, sedan är det bara vårt sovrum kvar, av taken!
 
...jag nu ska dra igång en eld i kaminen. Japp, jag älskar kaminen, så jädrans härligt, varmt och skönt. Speciellt idag när jag känner mig lite frusen, lite ont i halsen och en sådär början-på-en-förkylning-känsla i kroppen.
 
Dags att elda och sedan återgå till jobbet. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0