Fina stallet!

ÅÅåååååååhhhhhh vad jag älskar älskar älskar mitt fina fina stall!! Det är så jäkla fint bara - ljust, bra luft och stora boxar. Inga galler, förutom vid fönsterna och på tal om fönsterna så sitter de i höjd så att båda hästarna ser ut, stor som liten - underbart!!
Jag är så jäkla stolt över mitt lilla stall och vetskapen om att hästarna bor superbra, gör mig lycklig.
 
 
 
Dessutom finns det så många fördelar med det, rent praktiskt. Stora boxar är lättare att mocka, då hästarna inte skitar ner lika mycket, som i en mindre box. Att inte ha vatten utdraget här är verkligen fördelaktigt då det nte gör något om det bli minusgrader i stallet eftersom inga ledningar kan frysa sönder. Den enda elen jag har här är belysningen och strömbrytaren sitter utanför stallet, i verkstaden.
Jag är så tacksam över att jag, trots student och småbarnsmamma, får chans att ha mina två hästar, hemma dessutom - det är inte alla som har den möjligheten.
 
Nog för nu. Nu ska jag sörpla i mig mitt te och snart cykla ner för att hämta Milton. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0