Gårdagen i bilder

Gårdagen igår var en så himla fin dag; fick mycket gjort utomhus och hann dessutom med att ha lite släktingar här på fika, i omgångar =) Min älskade mamma var här och hjälpte mig bli klar med röjandet i min rabatt, tack snälla älskade mamma! Utan henne hade jag nog inte blivit färdig igår !

Milton och Marcus körde som sagt mycket gräsklippare igår, när den stod still så användes den flitigt som lekplats ;) Om några år kör han den nog helt själv.

 

Mamma hade dessutom med sig deras vovve, så jag tog en paus från trädgårdsarbetet och tog hundarna på en ljuvlig promenad. Duktiga vovvarna går så fint alltid..

 

Vi kikade på "våra" får, mycket fina och jag blir så glad av att de är tillbaks hemma vid oss!

 

Intill går där även kossor, de har högst märkliga, enligt vovvarna. Kanske för att de låg ner?

 

Fina älskade Dusty.. Vad jag tycker om dig... Visst är han fin?

 

Och min lilla Yda.. Hon är en sådan pärla! Har skrutit så mycket om henne i bloggen och kan fortsätta i all oändlighet. Hon är så underbar och älskad!

 

Hästarna fick, dagen till ära, smaka lite på gräset. Som de njöt där en stund ;)

 

Under tiden passade jag på ett vattna blommorna i min nyrensade rabatt. Visst blev det fint? Mamma och jag rensade bort 2 överfulla normalstora skottkärror igår med ogräs och då hade jag redan rensat ungefär halva rabatten tidigare, phu! Min rabatt ligger så fint; överst är häcken, som är planterad utanför stengärdet, sedan är det stengärdet och nederst rabatten.


Nu ska min Milton gå och sova så dags att sätta fart :) Vi hörs senare, det är ju måndag och listan kommer sen ;)
Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0