På köksbordet just nu

Dessa fick jag idag av min mamma och/eller syster beroende på hur man ser det ;) Syrran ville inte ha de längre så jag fick dem av mamma, tack båda fina ni!! De satt som en smäck på mina fötter!

I bakgrunden ser ni andra gåvor, se bild nedanför :)





Underläggen har jag fått av min mamma, de är så himla vackra! Sedan samsas både svenskt och finskt på köksbordet; vasen är jag nästan helt säker på att jag fått av min mormor och morfar (rätta mig om jag har fel?!), en vas från Kosta Boda, den finaste vas jag äger (här är den nydiskad, men endast på insidan, som ni kanske ser! På utsidan pryds den visst av små händer, det missade jag visst vid diskningen - gör om, gör rätt!!). Ittalas gröna Marimekko-skål pryder bordet nu. Jag har ju några stycken och detta är den nyaste i samlingen, den fick jag på Alla Hjärtans Dag av Marcus, den är faktiskt himla fin, lite vårig sådär och kommer passa alla tiders på bordet, ju längre in i våren vi kommer.




Nu är denna hektiska vecka över, likaså tentorna - det är sååååå skönt! Nu är det bara att hålla ett par tummar på ett någorlunda bra resultat.....! Nu tänker Milton och jag hålla helg och bara njuta. Sedan är det praktik och det ska bli så himla roligt!
Nu sover mitt lilla Snöre, stallet är färdigt och jag har plockat iordning. I eftermiddag står städning på schemat och så storhandling. Ikväll tar vi nog det bara lugnt.

Hoppas allt är väl med er och att ni alla har en fin helg framför er. Kramar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0