Våran kastanj

Igår röjde vi runt vår kastanj, som tidigare såg ut såhär; som en enda stor buske (det är alltså "trädet" bakom flaggstången här i bilden under).



Bilden ovan togs i somras, när allt var grönt och fint, bilden under ser mindre smickrande ut med halvbruna, hängiga blad/löv ;) Men nu börjar man se att det faktiskt egentligen är ett träd ju!


Vi hittade till och med ett fint fågelbo, långt där in under grenarna! Hoppas vi kan få gäster i det någon gång.


Sedan gick det till och med att befinna sig under trädet. Detta kommer bli en jättefin sittplats till våren tror jag =) Så fint var det där under, där på sen-eftermiddagen när solen började gå ner ordentligt!

 

Ikväll har pappa och jag fixat i stallet. Pappa har fixat med elen och belysningen. Jag har oljat och målat lite. Nu är det snart bara små-fix kvar och snart är det inflyttning för mina fina änglar! Dags att handla allt det där roliga nu snart; krubbor, nya vattenhinkar, saltstenshållare etc. Oh vad jag längtar och det tror jag att hästarna också gör!

Nu håller vi kväll, kram på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0