Stämningsfullt!

Så mysig eftermiddag vi har haft här hemma, som toppades av Alexander besök och vi alla fikade äppelpaj och vaniljvisp, härligt! Tända ljus drogs givetvis igång nu ikväll, precis som alla andra kvällar. Och tro det eller ej, men här hemma är det Marcus som är duktigast på att höra mysfaktorn och göra fint, nästan varje kväll =)


I eftermiddag testade vi att elda i brasan för första gången, såååå underbart mysigt och nu bara måste vi hämta hem ved, så vi kan elda mycket. Milton och jag satt och läste böcker framför brasan en stund, herregud så härligt, speciellt för mig som är så frusen. Vi har varit lite nervösa för hur det skulle fungera med Milton och kaminen, men han har snarare varit lite rädd för den i eftermiddag, hoppas, hoppas att det håller i sig, han ska ju inte vara framme vid kaminen när det brinner såklart. Och nej inte annars heller egentligen.


Vet inte om ni såg det på förra fotot, men givetvis ligger Yda närmst värmekällan ;) Hon är en riktig liten frys-loppa och ligger alltid nära och trivs riktigt bra med det. Jag skulle vilja ha ett annat fårskinn, ett grått lockigt egentligen, då det är så fint.. Får väl se om det blir det en dag =)


Nu håller vi kväll här hemma. Milton sover redan och sedan en stund tillbaks. Vi tre sitter och tittar en film och jag ska sätta mig med skoluppgifter inför morgondagen alldeles strax. Även om Marcus är ledig tisdagar så tycker jag det är svårt att sätta mig med skoluppgifter när jag kommer hem, utan föredrar att göra det när han har gått och lagt sig. Men nu är det väl dags ;) Ha det fint, kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0