Finslipning

Hej på er, just nu pågår en viss finslipning i stallet och en lite större grej också. Golvbrunnarnas lock är på plats.

 

Fästena i väggen (när gallerna är öppna) är uppe och en liten hasp är också på plats =) Dessa fästen har pappa special-tillverkat eftersom de är till viss del vinklade för att passa gallret, eller vad man säger.



Krubborna kom upp tidigare idag, även saltstenshållarna, givetvis svarta ;)



Här i Armanis box ser ni både saltstenshållare och krubba. Det ser kanske trångt ut, men så är inte fallet i verkligehet. Anledningen till att jag valde att sätta krubborna i hörnen, är eftersom då har hästarna hela de andra sidorna på boxen fri, att röra sig vid. Eftersom jag inte har galler så kommer ju (Armani framför allt) kunna stäcka ut huvudet över hela boxväggen ut mot gången.



Marcus och svärfar har dragit igång med dörrhålet ut mot gräsmattan, som ska bli hästarnas utgång, den andra dörren ut mot verkstan kommer fungera som min väg ut och in etc. och givetvis som "nödutgång".



Fotona idag togs med iPhonen, det kanske ni ser ;) Men visst blir det fint i mitt lilla stall? Och tänk att bakom ett sådant litet stall ligger så galet mycket arbete, än en gång tack framför allt till pappa, men även givetvis till Marcus och svärfar - ni är guld!!
Kram på er!


Kommentarer
Lina

Jätte fint är/blir det! Blir peppad att göra klart mitt fula stall som är mer funktionellt än snyggt :o kram

2011-10-07 @ 06:21:17
URL: http://angelina86.blogg.se/
Camilla

Ser ut att bli väldigt fint i stallet!

2011-10-07 @ 18:41:29
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0