Stallrenovering del 3

I mitt lilla stall ska jag ha en brunn i varje box, för att underlätta storstädning varje år. På översta bilden borras det hål i stallväggen för att få ut röret.


Gjutjärnsbrunnarna. Denna i Malvas box, Armanis ligger till vänster om denna, sammankopplat till samma rör och till höger går röret ut genom väggen =)


Det tar sig, ellerhur? De där långa trä-slanorna behöver ni inte bry er om, de bestämde lutningen in till brunnarna bara, men är nu bortplockade. Golvet har ingen direkt lutning, möjligen en mycket mycket svag sådan, som inte märks. Över brunnarna, när hästarna ska stå där, så ligger ett lock på och sedan spån över, så hästarna kommer givetvis inte märka av brunnarna, utan är bara till för mig och så att jag kan använda dem.

Golvet ligger nu på plats, ett inlägg på det kommer snart! Kram på er!


Kommentarer
britta bloggar

Härligt att det går framåt!

2011-07-09 @ 21:50:43
URL: http://brittabloggar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0