Stallrenovering del 1

Sådär ja, jag lovade ju stall-renoveringsbilder =) Idag får ni se hur det såg ut nu innan vi drog igång. Efter fotona togs så revs all förvaring ut och så också mellanväggen mellan dessa två rum och brädgolvet.
Detta ska bli Malvas box i höst.



Där mellanväggen är blir det stallgång och innerst kommer Armanis box att vara. Till höger i stallgången ligger gräsmattan och där kommer en stalldör att monteras så att hästarna går ut den vägen. Till vänster kommer jag ha en dörr och en akut-dörr till hästarna, men som jag hoppas aldrig kommer behöva användas.. Men genom den dörren kommer jag att gå ut och in och i den delen är garage och verkstad och så även min lilla sadelkammare som ni får se en annan dag.

 

Foto taget från Armanis box. Armanis box har ett likadant fönster som Malvas box. Dessa ska dock bytas ut och bli mer häst-anpassade med tätare galler och öppningsbara helst etc.


Fler foton och uppdatering kommer inom kort, detta är verkligen så spännande och vårt största projekt någonsin! Jag vet precis hur jag vill ha det, men det har dessvärre fått ändras lite redan. Det kommer bli himla bra ändå och jag är just nu himla lycklig! Kram på er!


Kommentarer
Lina

Vilket projekt ni har dragit igång, blir kul att få följa :) det är både roligt och jobbigt att bygga stall och mitt är ju egentligen fortfarande inte klart :o



Kramar

2011-07-05 @ 09:41:34
URL: http://angelina86.blogg.se/
Marre - mamma till Karl

Det kommer säkert bli hur bra som helst! Kul att se lite före-bilder =)

2011-07-05 @ 23:23:06
URL: http://frucullin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0