Fyra JulFavoriter!

Hej på er! Fjärde Advent, kan ni fatta det? Julen börjar så smått bli planerad och imorgon, när hela familjen är ledig(!!!) blir det julklappsshopping för hela slanten, hoppas vi blir klara, men jag tvivlar starkt på det ;)

Jag har (omedvetet) samlat fyra julfavoriter på nästan samma ställe, i köksfönstret och på köksbordets kortsida närmst fönstret, fint och mysigt tycker jag :) Pepparkakorna i den fina gamla glasburken från Orrefors (som ja fått av min snälla mamma) har fått lite glasyr på sig och ska snart fyllas på med fler pepparkakor. Pepparkakshuset som jag skrivit om tidigare, jag har dessutom börjat äta på det så smått redan, oh så gott! Fast bara på baksidan, där ingen ser ;)

Adventsljusstaken i fönstret är liten, men så fin tycker jag. Inhandlades för ett par år sedan för ett billigt pris och jag tycker verkligen om den! Heter det förresten adventsljusstake? Det heter ju den med fyra ljus, vad osäker jag blev nu..

Som sagt adventsljusstaken som jag också skrivit om tidigare, har i år fått grön mossa istället för vit och alla mini-tomtarna trivs lika bra i det gröna :) Denna hänger också med varje år och har gjort sedan Marcus och jag flyttade ihop :)

 


Milton sover äntligen middag, efter mycket och lång övertalning från min sida. Själv har jag gjort te och äter ett par lussebullar, mums! På tv är det en julfilm, underbart! Marcus jobbar, så i eftermiddag tar Milton och jag vagnen till ridskolan, för att titta på lucia- och julspex, Milton som just nu är helt tokig i hästar kommer nog tycka det är roligt, ja jag med för den delen ;) Hoppas allt är väl med er, kram och hej från mig till er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0