Att ha gjort en "början" och ett "slut".

Idag var det Lucia på barnens förskola. Jag älskar det. Det är det vackraste jag någonsin skådat. Att hela gänget avslutar Luciaframträdandet med Hasse Anderssons "Guld och gröna skogar" är ju bara helt genialiskt.

Idag var det Dantes första luciatåg. Det är ju så häftigt att det inte är klokt. Min lille Sparv som stjärngosse. Att han sedan levde livet där framme och även var en rymligsbenägen klåfingrig DJ var liksom pricken över i:et och SÅ Dante liksom.
Såhär såg han ut igår när vi provade ut outfiten. Enda gången struten satt på huvudet typ. Älskade unge!



Och Milton gjorde sitt sista Luciatåg på förskolan. Jag har varit lite "gråtig" i ett par dagar på grund av det. Jag kan inte riktigt ta in att han faktiskt ska sitta i publiken med mig nästa år.

Om jag tyckte det var en jobbig vetskap, att det är sista gången? Svar ja. Det var det där med traditioner och förändringar - jag är sjukt bra på traditioner, men har oerhört svårt för förändringar...

Han kan det där med luciatåg, vet hur en för sig och sådär. Och vet tydligen hur en läser en dikt med kompisar inför stor publik, för det brände han av på ett helt fantastiskt sätt. Mitt lilla, stora barn.



Och här. Bröderna brothers tillsammans. Världens finaste duo. Mina alldeles egna (nåja) minimänniskor.



Kram


Kommentarer
Anonym

Söta små liv !!!! Stolt mormor

2016-01-05 @ 20:58:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0