Mina småglin och annat viktigt

Storhunden snarkandes nedanför soffan. Lillahunden värmer mina fötter. Katten värmer min ömma nacke. Jag känner mig hel och full med kärlek. Tänk att smådjur (eller småglinen som jag väljer att kalla dem) ger så mycket kärlek och ömhet tillbaka. Jag hoppas de känner att de får samma sak av mig, det vill jag ge dem. Det och mycket annat.


Idag är det annat viktigt att prata om, på tal om djur. Idag röstar nämligen riksdagen om förändringar gällande djurskyddslagen. Detta kommer bland annat innebära sexuella övergrepp på djur (tidelag) förbjuds (från och med 1 april).
Inte en dag för tidigt och något som borde stiftas för länge, länge sedan.
Om jag inte har fel för mig tilläts tidelag samtidigt som homosexualitet tilläts och inte längre klassades som en sjukdom i Sverige. Och detta är ju helt sjukt! Att tidelag och homosexualitet ens skulle kunna jämföras med varandra.

Nu är ju tack och lov homosexualitet tillåtet (även om vi har en lång väg kvar där också) och tidelag är snart förbjudet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0