Stor kille

Idag köptes Miltons första plagg i storlek 98, vad hände med liten pojke?! Dock är det en vinterjacka och 92 fungerade nu, men han ska ju kunna ha den hela vintern och 98 satt bättre och kommer nog sitta ännu lite bättre i vinter.
I kläder drar han 86-92 nu. Så SÅ stor är han inte ;)
Men det är inte klokt egentligen vad fort det går. Jag har för längesedan slutat titta kläder åt Milton på bebis-avdelningen, utan det är raka spåret till sora pojkars avdelning, en avdelning som verkligen är hel ny för mig, som tjej ;) Jag har väl aldrig innan letat pojkkläder i hela mitt liv och Milton har under sitt första år haft en hel del unisex (både flicka-pojke) i sina kläder, vilket jag tycker är finast. Även om jag hade fått en flicka så hade det varit mycket rött, svart, beiget, grått, gult, brunt, oranget etc. och inte allt för mycket rosa och lila, eller som i Miltons fall inte allt för mycket blått, grönt och övrigt typsikt "pojkigt".

Men nu så kommer man in på de typiska pojkkläderna, mycket mörka färger, mycket tuffa mönster, mycket obekväma kläder. Mycket som får mig illamående helt enkelt. BLÄ för könsuppdelat!
Men det är väl bara att inse, det är ju en pojke jag har och vissa pojkkläder, som är tuffa, är dessutom riktigt fina. Som dessa kläderna till exempel, en fräck tröja full av bilar och gröna tights. Ibland lyckas jag faktiskt hitta tuffa kläder, men ändå lite sådär gulligt på något vis :)




Tröjan är från Name it, tightsen vet jag faktiskt inte.
Nu har jag hunnit med mitt stall-fix och dum som jag är så satte jag mig här, istället för den där vilan jag behövde ;) Dags att stänga ner datorn och kanske få fem minuters nap, Milton har inte vaknat än, så det gäller att passa på!
Kram igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0