Måndagslista nr 304

Hej på er!
 
Idag är det en solig och höstig måndag. Jag är extra glad över att...
 
...det börjar bli höst i luften! Kalla morgnar, barnen myser ner sig under vars en filt i soffan. En mugg te som värmer, svalare temperatur om dagarna och snart vackra färger. Vi är där nu, hösten. Älskar det.
 
...det alltid fungerar hur bra som helst att vara själv hemma med mina två barn. Jag har alltid grav ångest inför att Marcus ska iväg några dagar i sträck. Men alltid är det helt obefogat, för att vara själv med barnen är det roligaste jag vet med att vara förälder. Konstigt nog. Men jag "steppar upp" och blir lite bättre som förälder, eftersom jag inte har någon att lämna över ansvaret till. Barnen har dessutom bara en förälder närvarande = de kan inte spela ut oss mot varandra. Milton "växer" och får automatiskt ta lite mer ansvar, en roll han trivs med.
 
...Marcus snart är hemma igen! Hur bra jag än trivs med att ha barnen själv, så älskar jag när vi är alla samlade.
 
...jag har gjort det så fint hemma, för att överraska Marcus. Mer om det i ett annat inlägg, när han har kommit hem och sett det! Ser fram emot det! Ännu ett litet projekt att bocka av, härligt!
 
...Malva har varit ute om dagarna, enda sedan i fredags eftermiddag. Och det har fungerat jättebra! Hon har inte rymt en enda gång, med andra ord. En enorm lättnad. Hoppas att hon senare i höst, kan gå tillsammans med Armani i större hage. De behöver varandras närhet.
 
...min syster verkade ha haft en fin födelsedag igår i Oslo, med pojkvän. Åh. Det är hon så värd! Längtar efter henne, det var längesedan nu som vi sågs. Eller längesedan och längesedan. Men ett tag sedan bara hon och jag sågs utan barn eller annat folk som "stör". Vi behöver catcha upp lite, hon och jag. men hennes födelsedag hade varit fin, det är det viktigaste.
 
Önskar er en fin kväll, stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0