Vilken skatt!

När barnen somnat och alla djur var utfodrade (minus Armani som valde att stå kvar i stallgången och klias med Malva som stod i sin box, de ge den möjligheten om kvällarna) så hängde jag några minuter i trädgården medan jag väntade på att Armani skulle gå in till sig. Japp han har den friheten.
Och i mitt jordgubbsland hittade jag dessa! En hel näve jordgubbar och smultronjordgubbar.
Alltså, den skatten! Vilken lyx. Att gå ut i trädgården och plocka helt obesprutat och närodlat. Sådant gör mig så lycklig.
Yda? Såklart alltid nära mig. Älskade hon.



Sedan gick jag in, sköljde och skar upp dem. Och åt upp den, alldeles själv. De jag plockar imorgon ska barnen få.
Nu sängen. Kram och godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0