Måndagslista nr 293

Hej på er!
 
Idag är jag extra glad över att...
 
...mina föräldrar är hemma från Gotland och jag fick ett så fint smycke till halsband av dem, som jag bär idag. Har sällan smycken på mig. Alltid bara förlovningsring och min silverkedja runt halsen, aldrig något annat för jag känner mig väldigt obekväm i det, tyvärr. Men detta halssmycke passade bra och inget som stör alls. Dessutom grått och alla som känner mig vet att jag älskar grått i alla former!
 
...vi avslutade helgen på bästa sätt - vid havet. Grillade med svärföräldrarna och sedan spontanbadade Milton och jag vadade i vattnet och samlade snäckor åt honom. Dante stod på strandkanten med gummistövlar på fötterna, hahaha.. Allt för att inte vidröra vattnet med någon kroppsdel, hahaha!
 
...det bara är knappt två veckor till semester! Som jag längtar efter lite ledighet med mina pojkar. Ska bli så jäkla mysigt. Hoppas vädret ordnar upp sig, så vi får njuta av sol, värme och bad - precis som alla andra säkert önskar också.
 
...Milton och jag hade så fint tillsammans i lördags med Pride och allt. Vilken kille alltså, han är bäst, min Milton. Så rolig att hänga med. Och så stor nu, mer som att hänga med en kompis liksom.
 
...jag plockade mycket jordgubbar i söndags till jobb-fika. I min egen trädgård. Och trädde smultron på strån. Alltså hur härligt? Sommar, trädgård, jordgubbar. Oj, oj, oj - vilken lyx.
 
...jag har påbörjat liten "måsten" i trädgården; klippa häck, dra upp ogräs och så vidare. Sådant som jag gärna skulle vilja ha klart innan semestern. Idag vräker förvisso regnet ner så risken finns att det inte blir mycket gjort idag. Men annars ska jag försöka ha det färdigt. Och sedan är det himla härligt att spendera kvällarna där ute. Efter träningspass och när barnen somnat. Bara jag och mina djur och min trädgård. Älskar!
 
Nu är lunchen slut, dags att återgå till jobb - hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0