Ett avslut

Igår hade vi ett avslut. Dante avslutade sitt första år på förskolan och går på sitt första sommarlov.
Men viktigast. Milton avslutade sina år på förskolan. Sista dagen igår. Det är stort, en milstolpe liksom. Ett stort avslut för mig, ett ännu större för honom såklart. Jag har rätt svårt för förrändringar över lag och tycker såklart att detta är rätt jobbigt.

Älskade Milton. Sex år gammal och redo för skolans värld.

Igår när vi lämnade förskolan gjorde jag det med en klump i magen, för åh vad det är sorgligt ändå. Samtidigt som det är så spännande! Vilken grej!!
Och igår kväll, fick jag ett så fint meddelande från Miltons pedagog. Milton vill inte gärna kramas hejdå sådär, så han körde "high five" med pedagogerna igår. Det hade han gjort. Sedan hade han sprungit till staketet och ropat efter henne "jag kommer sakna dig, Anna".
Alla som känner Milton förstår nog att det kom rakt från hjärtat. Han uttrycker sällan sådant till folk, framför allt inte till folk dom inte är familj och sällan ifall en kompis skulle råka höra. Så att han sa det, fick mig att gråta hejdlöst.
Mitt älskade barn. Du är fantastisk.



Kommentarer
AnnaPanna

jag har fått äran att lära känna -10, deras familjer, sedan se var 1,5 år & nu slutar de & börjar skolan. En sorg i mitt hjärta, kommer sakna dem, tur jag träffar dem på skolan/fritids & på förskolan. /Anna

2016-07-16 @ 22:41:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0