Kyla - på gott och ont.

Jag är ju en vinter- och snöälskare av rang. Alltså vi snackar verkligen förkärlek till snö. Som idag när jag kom hem från jobbet och killarna var iväg. Då for jag direkt ut i garaget, roffade åt mig snöskyffeln och började skotta. Och blev besviken över att det faktiskt inte var lönt att skotta. På riktigt, det är sant.

Men i morse när jag kom till mitt kontor var jag mindre pepp. Så att säga. På mitt kontor var där 10 plusgrader. Med värmefläkt igång. Tidigare på morgonen hade där varit 4-5 plusgrader, vilket det var i korridoren utanför kontoren hela förmiddagen. På riktigt, totalt vidrigt.
Jag skämtar alltså inte. Jag hade fruktansvärt ont i kroppen större delen av dagen, mest i fingrarna såklart.



Hur jag höll värmen? Två värmefläktar, vinterjacka på mig fram till 15 idag och massor av muggar te. Ingen höjdare alls.

När jag kol hem plockade jag fram dessa till Milton och kände direkt hur avundsjuk jag blev - sådana varma goda saker skulle jag ju haft på mig på jobbet! Milton kommer rocka i pulkabacken framöver, den där helfräsiga ungen...


...som för övrigt konstaterade hur lik han var Zlatan idag, i fläta, innan han hoppade i säng :)



Nu hoppas vi att snön ligger kvar ett tag, så vi kan testa både pulkor, skidor och sparken. Åååååhh, jag älskar detta!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0