Måndagslista nr 271

Hej!

Idag är jag extra glad över att...

...våra sjukdomar verkar vara över, för denna gång! För jäklar i havet vad sjuka vi hat varit. Magsjuka och influensa om vartannat för alla fyra i en veckas tid. Att orka med sig själv som sjuk är ju fullt nog. Att dessutom rodda två barn är totalt vidrigt. Örk och fy. Men nu: Nya friska tag!

...arbetsveckan, tack vare eller på grund av (beroende på hur en ser det) blir kortare. Måndagen har spenderats hemma. Älskar hemma. Hade kunnat vara hemma jämt.

...det var så skönt väder i morse. Jag är ju en riktig vintermänniska, men när vintern är halvtaskig och våren försiktigt knackar på och visar sig. Då längtar jag. Då älskar jag vår så himla mycket.

...när jag nu sitter och tittar på En resa för livet på Fyran. Då är jag så glad att jag fick möjligheten att födas i Sverige. Att mina barn fick möjligheten att födas just här. De får bo varmt. De har föräldrar. De får mat flera gånger om dagen. De får må bra. Det finns så mänga ställen på jorden där sådana självklarheter inte är just självklarheter. Där dessa självklarheter ses som lyx. Det är så vidrigt att se, men samtidigt så otroligt viktigt att belysa. Tacksamheten flödar i kroppen. Och sorgen och skuldkänslorna över att andra inte har samma möjlighet.

Vi hörs, stor kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0