När han klippte av sig håret

Ja alltså, en stor del av Miltons hår rök förra veckan. 18 cm!! Och jag (japp jag, ingen annan) var SÅ nervös över detta och inför frisörtiden. Milton hade bestämt sig för att klippa av sitt hår helt. Alltså vi pratar rakat på sidorna och ca 7 cm hår kvar på huvudet, lite tufft kammat åt ett håll.
Jag har verkligen stålsatt mig och inte sagt något alls om detta, för att han ska få välja själv.
Väl hos frisören så började Marcus med att klippa sig, för att sedan förklara för Milton att "såhär kort blir ditt hår sen". Då fick barnet kalla fötter och ville inte alls klippa av allt.
Till min och frisörens s.t.o.r.a lättnad!
 
Sedan kan han hem och han var SÅ fin (prick lika fin som har var i 18 cm längre hår och som han säkert hade varit i kort frisyr också, såklart) och jag blev nästan tårögd av lycka. Jag har alltid sagt att för mig är Milton ett barn med långt hår. Det vill jag verkligen så gärna att han har. Så länge han själv vill, givetvis.
 
Här ser ni före (i tofs) och efter. Vackra, bästa barnet!
 
 
 
Jag skulle verkligen önska att folk i allmänhet slutar ha åsikter om Miltons hår. Verkligen. De flesta tycker som jag, att det är så fint. Men så är där vissa få, oftast äldre män, som tvunget måste ha åsikter och säga dem högt, ofta till Milton. Som tvunget ska tycka och tänka och ha åsikter om det. Så dumt egentligen, vuxna människor liksom.
Egentligen är det oerhört respektlöst mot ett barn. Jag har svårt att tänka mig, att dessa vuxna skulle ha samma åsikter till en vuxen människas utseende.
Så länge Milton är nöjd och har det som HAN vill, så måste det ju vara det absolut viktigaste. Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0