Måndagslista nr 298

Hej på er!
 
Idag är jag lite extra glad över att...
 
...första arbetsdagen för mig är gjord. Heja, heja! Bara två arbetsdagar kvar denna vecka, sedan tar jag lite ledigt igen och vi åker till Öland med bästa vänner. Så bra att de är lite mer som vår extrafamilj. Extrasyskon, extraföräldrar och sådär. Det ska bli fantastiskt roligt!
 
...min bästa älskade vän Anna, är nere från Stockholm. Åååååhh vad jag har längtat!! Snart ska vi ses, hon och jag!
 
...min Avenbokshäck är såååå fantastiskt fin! Jag kommer nog klippa den på egen hand i år och ett par år till, men sedan är det hög tid att få hjälp att forma den ordentligt, för jag mäktar inte riktigt med det. Det är svårt att få den i den form jag vill ha den. Men vad fin den är!!
 
...Milton ska klippa sig på torsdag. Det är förvisso med en viss (ENORM!) skräckblandad förtjusning från min sida. Eller okej, jag har grav ångest, hahaha! Milton har sagt att han ska klippa av sig håret denna gång. Jag Vill Inte. Men jag har lovat Milton och mig själv, att inte påverka honom denna gång. Vill han klippa av det, så gör vi det. Men åh. Hans långa, fina hår. Det är så vackert att det gör ont i kroppen på mig när jag tittar på honom, för att han är så vacker och jag är så stolt över honom.
Men jo. Det ska bli spännande ändå, vi får se hur det blir på torsdag, helt enkelt :)
 
...pojkarna har semester/sommarlov en vecka till. Det är klart att det var motigt att gå upp i morse, när de fortfarande sov. Men jag fick chans att pussa hejdå på två nyvakna barn i morse, ingen morgonstress alls. Och att dessutom komma hem sen, till de där tre. Ingen stress från jobbet för att hämta på dagis och så vidare, utan bara lugnt och skönt. Det är härligt att ha dem hemma, helt enkelt.
 
...vi bor som vi gör. Jag tänker på det varje dag och är så lycklig över vårt hus. Det är verkligen inte perfekt alls. Det är skitvarmt och vi börjar se över att tilläggsisolera huset. Det är för litet och vi ska ju bygga ut. Där är ogräs och vildvuxet lite här och där. Men ändå, jag älskar läget så himla mycket!
 
Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0