Fritidsstart

Idag bockar vi av ännu en milstolpe. En halv i alla fall. Vi tjuvstartar skolans värld denna vecka med fritids, själva skolan (förskoleklass) drar inte igång förrän nästa vecka.
Men i alla fall. Idag var det således dags för fritids. Milton fick vara hemma två dagar längre, än vad som var tänkt, på grund av en stukad fot, stackaren.
Men idag så. Milton och jag är rätt lika så och tycker det är rätt jobbigt med förrändringar. Att börja skolan är såklart en ny värld och en stor förrändring mot det liv Milton är van vid. Så han var rätt opepp i morse och ville inte. På väg dit sa han "Mamma, nu har jag gråt i ögonen. Jag vill inte att du lämnar mig". Åh. Då fick även jag gråt i ögonen. Så jag fick stålsätta mig och förklara vad som skulle hända, att jag var helt säker på att han kommer ha jätteroligt och så vidare.
Väl inne på fritids träffade han en gammal dagiskompis direkt och det var inga som helst problem att säga hejdå. Vilken lättnad!
Min lilla, mjuka pojk. Ute i den stora hårda världen. Älskade du Milton.
 
 
 Så. Nu hänger han alltså på samma skola som jag gick på, när jag började på lekis och upp genom lågstadiet och mellanstadiet. Det är fint. Jag hoppas Milton får med sig lika många fina minnen och kompisar, som jag har därifrån. En liten tjuvstart, innan det drar igång på riktigt nästa vecka. Det kan vara skönt det också, med mjukstarter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0