Att plocka plommon

I år verkar det vara ett riktigt bär- och fruktår - härligt!!
Vi har förvisso inga fruktträd alls på vår tomt, tyvärr. Men utanför har vi (vi och vi, men ja, ändå, haha..) och där plockar vi frukt när det ges tillfällen.
Som igår kväll, när Milton och jag gick ut med en liten skål. Och där fanns massor av plommon. Sååå härligt och så gott! Hela trädet är fullt av dem och vi njöt en stund av ätande och plockande.
Så idag var det en nöjd kille med plommon mer sig till skolan.
 
Att plocka sin egen frukt, för att sedan ta med sig den till skolan - vilken lyx.
Och vädret alltså. Varmt och skönt och vi hade det så himla mysigt tillsammans, han och jag.
 
 
Och som vanligt slås jag av känslan, av vad bra vi bor. Vi bor så otroligt galet himla fint. Vi älskar det. Kanske mest jag. Jag är den hemma hos oss som älskar vårt hus allra mest. Sedan är det nog Dante, som kan röra sig fritt bäst han vill typ. Och se andra två på delad tredjeplats, nöjda liksom.
Men jag, jag älskar det så himla mycket. Så mycket att det nästan gör ont i magen och jag tänker att det är för bra för att vara sant, någon gång kommer jag väckas ur bubblan. Så löjligt egentligen kanske.
Vi bor som sagt himla fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0