Måndagslista nr 233

Idag är det redan måndag igen och jag är extra glad över att...

...vi har haft en så fin långledighet. Och vädret, underbart. Jag hade kunnat vara ledig flera dagar till. Vi har haft så sköna dagar tillsammans och samtidigt fått massor gjort. Så mina axlar känns verkligen lättare idag :)

...även om barnen var aaassvåra att få att somna idag. Så är vi ändå oftast två. Och vi har två barn. Som dessutom har varandra. Vad mer kan man begära?

...och efteråt gick jag ut för att släppa in hästarna. Och det luktade SÅ gott ute, så som det gör bara efter det regnad, det är kväll och det är vår. Och jag fick lite ro i min lite irriterade själ. Och så fick jag lite perspektiv till kvällens vägra-sova-koncept som mina minimänniskor körde. Vad gör väl sådana här kvällar om hundra år?

...det är maj månad. Och vi har snart en femåring i huset. Och i år väntar det dubbelkalas, barnkalas är ju givet! Tänk va, för fem år sedan var han nästan här. Älskade barn! Jag blir så gråtig när jag tänker på det.

Detta får räcka för idag. Lite tv nu innan säng. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0