Att göra Stockholm med min fyraåring!

Ååååååhh vilken fantastisk helg vi har haft, Milton och jag! Så himla fin. Och viktig. Att få spendera tid med bara honom, värt allt liksom.
Och att befinna sig mitt i en, för oss, stooooor stad med honom - vilket äventyr! Vi tar det från början.
Fredag kväll, på Sturup och SÅ redo för hans första flygtur. Och det gick ju galant. Ont i örat vid landning och då blev han rätt ledsen, men ville gärna flyga hem också och tyckte vi linne skippa söndagens tåg.



Att behöva stå upp och vänta, är ju inte Miltons (eller min, men som vuxen får man ju föregå med gott exempel ibland), så såhär hittar man ofta honom. Sittande på golvet (eller marken) framför fötterna.


Väl i Stockholm blev vi upphämtade av tre coola tjejer, en mamma och hennes två flickor. Dessa har vi sedan spenderat större delen av helgen med och igår tillkom ett gäng andra mammor och barn som jag velat träffa väldigt länge, åååhh så roligt att ses!!

Idag blev det en halvdag i centrum för Milton och mig, efter att vi sagt hejdå till våra vänner. Först lite lunch, sedan blev det till att leta efter en leksaksaffär, vilket var rätt spännande. Och det blev liksom den affären vi hann med (och liiiite Åhlens där Milton köpte kläder till Dante (?!)). Den billigaste shoppingtrippen för mig någonsin, tror jag. Milton är ju rätt duktig och redig, som högt poängterade om folk som gick mot röd gubbe eller att han tyckte det var himla äckligt med alla tuggummi på marken, haha..
Väl framme i leksaksaffären. Där fanns ju liksom hur mycket kul som helst!


Och tåget hem, efter att ha gått omkring några timmar i storstaden, var fantastisk. Milton tyckte nog att det var rätt skönt att få sitta ner ett par timmar. Sedan charmade han medpassagerare med att sjunga "låt oss ta en groupie", haha.. Godaste Milton!
Några citat kvällen till ära:
-mormor (som han pratade en sväng med i telefon med). Kan du önska dig ett tv-spel i julklapp så kan jag spela på det?
Smart grabb... Win, win liksom! Han fick chans att spela tv-spel, samtidigt som kan kunde önska sig andra julklappar, hahaha..
Eller när jag sa:
-Tack Milton för en riktig toppenhelg i Stockholm! Jag har haft så himla roligt med dig.
Milton svarade:
-Det var så lite så, mamma.
Klart slut. Typ. Nu vet jag att han tycker likadant, att det har varit kanon. Men hans svar, oslagbart ;)

Att få spendera hela helgen med bara honom, att lämna de två andra hemma, har varit så viktigt för oss. Det är viktigt att få tid med bara honom och det är ömsesidigt. Det har ju varit mycket jag-och-Dante och pappa-och-Milton sedan Dante föddes, för Dante har ju varit mer beroende av mig (av förklarliga skäl) fram till nu. Därför tar vi igen nu, jag och min stora lilla son. Detta måste vi göra om fler gånger, han och jag.



Nu ska jag strax sova i min egen säng. Milton knippade in för ett par timmar sedan. Det ska bli riktigt skönt att sova strax. Imorgon ska jag jobba.
Kram och godnatt


Kommentarer
Camilla

Låter som ni haft det toppen! 😃

2015-03-24 @ 08:20:14
URL: http://lillafritzson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0