Måndagslista nr 238

Hej måndag!
Idag är jag lite extra glad över att...

...jag fick avsluta förra veckan på kanske bästa vis; barn som somnade i tid, Marcus kunde lägga båda barnen ochbjag kunde få vara utomhus i min trädgård helt solokvist. Härligt!!

...Dante har sovit hela natten inatt, kryss i taket!!! Det har inte hänt många gånger innan. Ett nappistopp och en tröstande hand när han drömde, innan vi gick och lade oss. Men sedan - inte en gång, whoop whoop! Bebben kan!

...vi igår hann med både byamarknad med fiiiina kompisar och Milton fick åka karuseller, och jag hann dessutom med växtmarknad med mamma efteråt. Och jodå, en växt blev det, en Vidjehortensia för den intresserade :)

...mina barn än så länge verkar vara de bästa kompisarna. De har så roligt tillsammans och Milton är verkligen de bästa storebroren vi kunde önskat oss. Jag hoppas de där två alltid kommer hänga ihop och vara bästa vänner. Det är nog min högsta önskan.

...jag tog mig tid (och ork, haha..) att rensa barnens garderober igår. Mycket välbehövligt. Milton behöver en hel del nytt och Dante fick rätt mycket nygammalt i form av Miltons gamla kläder som jag sparat. Har sparat de mest speciella och finaste och det var tydligen en hel del. Och där hade det kvittat om Dante varit en flicka, för det mesta är ett unisex - gillar det bäst. Egentligen förespråkar jag helt att det inte finns några "könsrelaterade" kläder för barn, men ni förstår väl vad jag menar. 
Nu är det bara min garderob som verkligen också måste rensas. Jag är ju lite av en hamster, vad gäller just kläder, men mycket kommer ju aldrig mer användas och kan lika gärna skänkas. Ska bara hitta den där tiden och lusten igen ;)

...vi varit på Dantes första föräldramöte ikväll, hjälp! Min lille bebis... Men åh vad det är mysigt med föräldramöte, jag gillar det verkligen. Speciellt detta första, det är så roligt att få en bild av vilka de andra barnen kommer vara (även om de inte var med idag såklart) och vilka de andra föräldrarna är. Många kändisar och ett par, för mig, okända. Och två av de absolut b.ä.s.t.a pedagogerna! Vi har tur, Dante har tur!
Barnen barnvaktades av morfar idag, härligt!

...det är Miltons föräldramöte imorgon, roligt även det! Ny avdelning för vår fina stora kille! Snart har vi alltså två förskolebarn; ett på minsta avdelningen och ett på den äldsta avdelningen, det sistnämnda är ju inte klokt! Att Milton börjar sitt sista år på Bergmanskan efter sommarlovet, galet. Fast ja, det är väl nästan lika galet att Lillebroren redan börjar där, han också.

Barnen sover och jag ska snart försöka göra detsamma tror jag. Vi hörs! Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0