Att älska lite udda saker

Ja jag gör ju det. Älskar lite udda saker. Sådant som många andra kanske inte riktigt lägger märke till. Som detta:



En upptrampad väg som hästarna tillsammans har skapat. Från trädgården och ut till hästhagen. Allt annat växer rufsigt omkring, men precis där. Där är det tomt och avslöjar att någon eller några går den vägen ofta.
Och det är så vackert, naturen liksom. Allt det där naturligt vackra, som får mitt hjärta att klappa lite extra.
Och de där två hästarna. Som verkligen får mitt hjärta att slå. Ofta lägger jag pannan på Armanis sida och tänker på Jennie och våra ridturer tillsammans. Andra gånger står jag och drar fingrarna genom Malvas man och reder ut början på en tomtefläta.

Men tillbaka till trädgården. Jag har nog en förkärlek för gångar. Mina absoluta favoritplatser i vår trädgård är gången mellan fårstaketet och min avenbokshäck. Och så hästgången på bilden här ovanför. Det är vackert och bra för själen, helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0