Att skola in barn nummer två.

Uppdatering angående inskolningen: Att skola in barn nummer två går som en dans. Han är verkligen så enkel, våran Sparv. Där är liksom inte mycket som bekymrar den lille.
Jag förstår ju att det troligtvis kommer komma bakslag och att det inte alltid är såhär enkelt. Men just nu är det det och vi rider på den vågen.


Jag hävdar ju att Dante blivit smått inskolad under hela sitt första år när han varit med och lämnat och hämtat Milton. Inte inskolad givetvis, men han känner till miljön och känner kanske eventuellt igen en och annan pedagog. Det måste vara enklare än att bara "kastas" in i den miljön, utan att ha upplevt något liknande först, så som det blev för första barnet.




Vi älskar inskolningen helt enkelt, det fungerar verkligen så otroligt bra! Vi började lämna honom lite själv redan i fredags och idag är första dagen jag kör ifrån förskolan (istället för att befinna mig lite gömd där) och är nu hemma. Jag borde städa och greja lite, liksom passa på nu när jag är helt själv, men nä. Jag sitter nu och degar i soffan och tänker nog fortsätta med det till dess att barnen ska hem. Det är jag värd ;)
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0