Traditioner.

Där är två traditioner som är lite viktigare för mig än andra. Det är mandeln i gröten på julen med min pappas sida av släkten. Superviktig och SÅ rolig. Och så är det påskäggsletande hos mina föräldrar. Jag älskar det. Mimi älskar det. Milton älskar det. Marcus tycker två av oss är för stora för detta, haha..
Men jodå. I morse fick Milton leta påskägg hemma hos oss först. Vi skippar alltid godis i hans påskägg hemma, för han får så mycket av den varan ändå. Så idag fick han ett tv-spel. Och att leta är ju liksom halva grejen!
I år hade påskharen lagt ägget i källartrappan.


Sedan åkte vi hem till mina föräldrar och letade vidare. "Two and a half man", som min syrra kallade oss, hahaha..



Nu är Dante lämnad hos farmor och farfar och vi andra tre har landat hemma. En kväll med bara Milton och en hel natts sömn väntar. Det ska bli SÅ skönt och så himla mysigt med bara Milton.
Nu ska jag sätta en bulldeg på jäsning och sedan ska stallet ordnas. Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0