Måndagslista nr 200

Oj! 200 veckor sedan jag drog igång denna Måndagslista. Det är ju rätt fräsigt egentligen.
Och idag, även om denna måndag kan tyckas vara årets tråkigaste, med tanke på valresultatet, är jag ändå glad över att...
 
...vi är MÅNGA som förfasas över valresultatet igår. Vi är trots allt 87 % som gillar olika och som inte vill ha främlingsfientlighet. Det måste vi också se och det är glädjande. Om fyra år s.k.a siffran se annorlunda ut, åt det positiva.
 
...Marcus och jag tog ett ryck här igår; klippte gräs, rensade ogräs, renbäddade, städade hela huset, piffade lite med nya ljus i ljusstakar och så vidare. Aaaaaaahh... Att igår kväll komma innanför dörren till ett nystädat hem och idag vakna upp till nystädat är ju fantastiskt rogivande och får oss att må lite extra bra.
 
...jag har med åren lärt mig älska politik. Det är himla intressant och att sitta en hel kväll med en bebis i famnen och följa valvakan och allt vad det innebär. Nu gick det inte riktigt som vi hoppades på, i och med SD, men valvakan är spännande ändå.
 
...min faster och farbror kommer på besök i veckan. Oj vad jag längar efter dem! De är fantastiska, de där två.
 
...Dante slog sömnrekord igår natt och åt inte mellan 23 och 05,15 - kryss i taket! Dock höll inte rkordet i sig inatt och bebisen var uppe betydligt fler gånger, hahaha.. Men förra natten gav mig hopp ;)

...jag ska iväg på en superhärlig tjejkväll på lördag. Ja, inte bara jag utan även min "sidekick" Dante ;) Det ska bli så himla roligt!

Nu ska jag hålla kväll. Kram och godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0