Årets viktigaste dag.

Kanske den näst viktigaste för oss, viktigaste dagen för oss måste ändå ha varit när Dante föddes. Men för landet är ju ändå detta årets viktigaste dag. Jag hoppas ni alla (som kan och får) har tagit vara på er rättighet (och i mitt tycke er skyldighet!) och röstat. Idag är allas röster lika mycket värda.
Och såhär är det ju, väljer du att inte göra din röst hör och att inte rösta, så kommer någon annan dra nytta av din tystnad.
 
Vi hade givetvis med oss barnen. Milton var med för fyra år sedan också. I år fick han vara med och välja valsedlar och hänga med oss och lägga valsedlarna i kuverten. Han förstår ju än så länge inte så mycket, men jag vill ändå visa honom redan i tidig ålder vilken fantastisk möjlighet vi har i Sverige. Jag hoppas och tror att det är bra för framtiden, att resan tidigt lära barnen allvaret och fördelen med att få denna möjlighet.
 


Vi har röstat, har ni?
 


Nu: Valvaka!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0