Milton och Dante

Jag gjorde en upptäckt igår. Jag (eller vi, beroende på hur man ser det) har lyckats döpa båda våra barn efter två riktiga topphästar. Milton efter John Whitakers hopphäst. Sagohästen Milton.
Dante efter en av Louise Nathorsts dressyrstjärnor. Louise Nathorst är dessutom en av mina favoritryttare.


Detta är egentligen inget medvetet. Eller jo, Milton är ju inte helt omedvetet. Häst-Milton är ju fortfarande så stor och alla känner ju till honom. Men Dante var verkligen inte alls min flit!
Men jag blev ju såklart så jäkla glad när jag gjorde den upptäckten igår, så himla häftigt!! Som en riktig gammal ryttarräv och hästar som alltid legat mig otroligt varmt om hjärtat känns ju det lite smått fantastiskt.
En liten rolig anekdot att ta med sig, tycker jag. Marcus tycker väl inte det är riktigt lika häftigt, haha..

Kram och hej


Kommentarer
Per Ivander

Vad kul att ni döpte ett av era barn till DANTE !!
Känner mig hedrad eftersom det är jag som fött upp honom.
Hälsningar Per

Svar: Hej Per! Vilken ära att just du kommenterade här. För mig är det stort, ska du veta, hästbiten som jag är. Tack snälla du, även jag känner mig hedrad!
Hälsningar Fanny!
Fanny Lindborg

2016-02-10 @ 00:45:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0