En riktig skitdag

Lite stressad igår förmiddag tankade jag fel; bensin i min dieseltank  Jag kom på det efter att jag tankat i en liter bara och startade givetvis inte bilen efteråt. Försökte få tag på någon som kunde skjutsa mig och Dante till MVC (efterkontroll), men fick inte tag på någon alls, så jag haffade en tant på bensinmacken och hon var snäll och skjutsade ner oss. Då hade jag redan gråtit en sväng i bilen, i min ensamhet. Ingen barnvagn och inte kunde jag gå med bilbarnstolen liksom, hade jag inte så mycket till val. Och för den snälla damen utgjorde jag nog inte något direkt hot när jag kom fram med en liten bebis och tiggde skjuts, hahaha..

Väl där nere ringde jag försäkringsbolaget och bärgningsbilen som sedan hämtade min bil. Sedan fick jag tag på Marcus. Han skulle sedan hämta mig efter min efterkontroll. Och när jag står utanför och väntar på honom (och på att bärgningskillen skulle ringa upp mig) med Dante återigen i bilbarnstolen, så DÖR min telefon. Då började jag gråta igen, hahaha.. Tog Dante i bilstolen och går bort till en annan bensinmack, som såklart inte sålde iphone-5-laddare. Fortsätter gå och stannar till vid en trafikskola där jag också frågar efter att få låna en laddare, men personalen där hade ingen. TACK GODE GUD var där en kille som höll på med teorin som hörde mig och som hade en laddare. Så ett supertack till den där piercade tonårskillen som gjorde min dag lite bättre. Då fick jag tillslut tag på Marcus och berättade var jag var.

Sedan in med Dante i hans bil, körde upp till den avställda bilen där vi tog "babyskydds-klickaren", ner till Marcus jobb där jag fick ta minibilen och sedan kunde jag äntligen köra hem. Då grät jag i bilen igen då jag kände mig helt galet stressad och totalt misslyckad.
 
Eftermiddagen blev därför helt tokig och väldigt hektisk. Att vi dessutom sover skit på nätterna just nu gör ju sitt till också. Igår kväll for jag iaf iväg till Maxi för att storhandla inför dopet. Ännu en sak att bocka av från att-göra-listan :) Dagen avslutades med fika och julklappslotteri, skönt med ett positivt avslut på dagen ;)
 
Så. Denna dag kan ju i alla fall bara bli bättre! Natten har förvisso varit skit, men dagen kan ju bli bra ändå. Nu ska här eldas och sedan blir det frukost med vars en stor mugg te åt Milton och mig.
Kram


Kommentarer
Malin

Men usch och fyyy vilken dag!!! Jag hade gråtit floder om det varit jag som råkat ut för allt, haha! Och det där med att tanka fel... Väntar bara på att det ska hända mig också! Varför kan det inte bara vara samma i alla bilar?! Hoppas att ni får ett fint dop :)

2014-10-24 @ 21:15:03
URL: http://malinnor.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0