Att inspireras till att fortsätta

Att driva företag och ha småbarn och just nu då en bebis, är verkligen inte lätt alla gånger. Jag älskar fördelarna med det flera gånger om, men det ÄR jobbigt och svårt och motivationen dalar då och då. Då jobbar jag för att hitta inspiration och motivation, för att orka vidare.
Som nu för stunden sitter jag med "En economistas podcast" i öronen och DrivaEget-tidningen på bordet.
Lyssnar ni inte på podar? Gör det! Finns så mycket roligt och intressant att ta del av. Jag lyssnar på podar om ekonomi, barn, relationer och mer allmänna. Perfekt vid dammsugning, mockningen i stallet eller promenader etc.
Jag får ta del av så himla mycket matnyttigt för mig både i arbetslivet och i det privata.

Just nu är Milton iväg en sväng med farmor och Dante sover. Jag vågar inte stänga av dammsugaren då jag tror att Dante vaknar då. Nä, den får vara igång så jag kan fortsätta lyssna och läsa en liten stund till, lätt värt ;) Jag är så mycket mamma alltid, att det faktiskt är skönt att roffa åt mig dessa stunder och vara Fanny och hon den där arbetande personen. Bebben kan med andra ord sova en stund till!

Kram och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0