Badbörja!

Ja i fredags var vi alltså på badhuset. Dantes första gång i en bassäng och först var han bra skeptisk, med darrande läpp och allvarlig blick. Men sedan vänded et mot slutet och han både skrattade och såg ut att njuta av upplevelsen. Det är ju så mysigt att bada med bebis!
Bjuder på en suddig bild :)
 
 
De två andra blekfisarna var ute i barnbassängen och härjade så länge. Miltons första gång på badhus, förutom när han var en bebis och var på babysim. Milton är inte så förtjust i vatten och tycker det är lite obehagligt ibland, men det släppte fort i den där grunda bassängen och han ä.l.s.k.a.d.e det så himla mycket! Lite trist att jag inte fick möjlighet att bada med honom alls, för efter babysimmet skulle Dante duschas av och äta och då var det lika bra för mig att göra detsamma.
Men vi har bestämt att vi ska lämna Dante hos barnvakt någon dag och åka och bada bara vi andra tre, så roligt det hade varit!
 


Nu ska jag jobba undan det sista innan Milton ska hem från dagis. Jag längtar efter honom. Han har blivit så hjälpsam i köket. I torsdags bakade vi saffransbullar och för ett tag sedan gjorde vi kladdkaka. Igår hjälpte han mig att rulla köttbullar och nu funderar jag ut annan mat som är enkel för honom att få vara med och hjälpa till med, ugnspannkaka kanske? Han kan ju hälla i alla ingredienser och sedan vara med och hålla i vispen.
 
Dags att sätta fart, hej!


Kommentarer
Irene

Lämna gärna honom hos mig😊

Svar: Det gör vi gärna! ;)
Fanny Lindborg

2014-11-24 @ 14:25:02
Mimi

ja men då kommer jag på fika inom kort hihi <3

Svar: Jaaaa!! Vad gör du imorgon? Mamma skulle nog komma inom efter jobbet, kom du också! Puss <3
Fanny Lindborg

2014-11-24 @ 22:21:54
URL: http://mimilindborg.bubbleroom.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0