Måndagslista nr 182

Måndag igen dårå och idag står VAB på schemat för mig, kombinerat med jobb.
Gud vad dumt! Jag hade skrivit denna lista redan i måndags morse, men GLÖMT publicera den, haha.. Jag skickar den som den är, helt enkelt.
Idag är jag extra glad över att...
 
...vakna upp till en lite ljusare hall/datorrum på ovanvåningen, efter första strykningen igår, åååååhh vad tillfredsställande det är! Ryggen är öm idag men vad gör väl det? En strykning till ska vi ge taket och fönstret idag.
 
...Milton är hemma med mig. Jag ville verkligen inte vabba idag. Det är meckigt ibland att få allt att gå ihop, samtidigt som samvetet över att Milton mest får roa sig själv när jag måste jobba, inte är på topp. Men samtidigt är det så himla mysigt. Han älskar det och sitter mest nu uppkrupen i soffan och myser, jag passar på att jobba lite och skriva här. Det fungerar liksom jättebra på det stora hela. Han är egentligen inte så sjuk, snorig som tusan och sin dumma hosta, så det går ingen direkt nöd på honom :)
 
...vi avslutade helgen så himla bra igår; barnkalas, fika hos mamma och pappa, takmålning - woohooo!! Tre olika saker som lyfter sinnet några steg, helt enkelt :)
 
...vi imorgon (alltså idag!!) ska iväg på en v.i.k.t.i.g grej. Mer om det efter det, ser SÅ mycket fram emot det! Detta har jag/vi längtat efter i månader. Återkommer med ett nytt eget inlägg om detta senare ikväll :)
 
...nedräkningen till Miltons födelsedag har börjat, 15 dagar kvar (tror jag?!) och förberedelserna är på gång. Tänk att mitt fina lilla barn fyller fyra år så snart. Tänk att han blivit så stor. Jag blir helt gråtmild och tycker det är lite jobbigt, haha.. Samtidigt är det ju helt fantastiskt! Stora, lilla, älskade Milton!
 
...vi har så mycket fina kompisar, stora som små. Det är verkligen en skatt, det där. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0