Idag regnar det

Jag sitter på ovanvåningen och jobbar idag (<--- och framöver förhoppningsvis, om jag bara inte vore så dum mot mig själv) vid Marcus skrivbord. Idag SKA vi ta tag i lättrenoveringen av vårt arbetsrum/hallen ovanför trappan. Så att jag kan få mitt egna skrivbord. Jag får skylla mig själv, jag vägrar sätta upp ett skrivbord innan här är målat, så så länge sitter jag ju i soffan där nere (inte bra för min rygg..) eller här vid Marcus skrivbord.
Men oj vad mysigt det var idag att sitta här uppe! Jag kan sakna ett ordentligt fönster. Här är snedtak och fönstret som finns här sitter snett bakom arbetsplatsen = inte mycket till dagsljus på mig. Men idag när det är grått och trist ute så är det ju riktigt mysigt. Fönstret har jag lite öppet bakom mig, så jag hör små lätta regndroppar på fönsterrutan och så luktar det sådär gott som det gör av regn.
Jag kan leva med det idag helt enkelt :) Regn har också sin charm, absolut. I lagom dos då, givetvis.
 
Och vad passar bättre än en stor mugg te intill? Inte mycket. Det enda jag kan sakna är hundarnas sällskap, de är kvar där nere och ligger och trynar, en i soffan och en på golvet, ni kan säkert gissa vem som är vem ;)
 
I morse blev vi sena, vi hade det så himla mysigt i soffan. Milton satt och tittade på Nicke Nyfiken medan jag låg och pratade med katten. Den där katten alltså, världens i särklass bästa. Han är fantastisk!
 
 
 
Bilden är hämtad från instagram, därför blev den såhär stor, men det får ni ta.
Nu ska jag återgå till jobbet. Kram och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0