Tusen Trädgårdar!

Hejsan!
 
Idag var det således äntligen dags, Tusen Trädgårdar!! Två år sedan sist och i år var det dags igen. Dessutom är jag såklart glad över att det var såhär tidigt på säsongen, så jag kunde vara med :) Har för mig att det, för två år sedan, var i slutet på juli.
I alla fall. Fem trädgårdar hann vi med. Färlöv, Kristianstad, Åhus och så två i Vinslöv. Så korta avstånd mellan trädgårdarna gjorde ju att vi hann med så många. Dessutom är det ju på hemmaplan så det var lätt att hitta = ytterligare en fördel, tummen upp!
Och åååååååhh vad det är roligt att komma iväg såhär med mamma, jag ä.l.s.k.a.r det! Och så mycket inspiration vi får med oss efter en sådan här dag. I år blir det ju som sagt inte mycket gjort här hemma av förklarliga skäl. Men det spelar ingen roll - inspirationen bär jag med mig, både i minnet och via kameran.
 
Det bästa jag hittade idag, var dock inte växtrelaterat i den bemärkelse. Nej, för en höggravid kvinna som jag, så var det ändå denna solsäng, byggd som ett litet trädäck strax nedanför det befintliga trädäcket. Aaaaaa.. Där hade jag kunnat bli liggande länge och väl.
 
 
Kände mig så "hipp" i mina byxor och Hunter-stövlar, hahaha.. Perfekt outfit, dagen till ära; tunna byxor som inte sitter åt på min "lätt överviktiga" kropp och så stövlar då det stundtals var ganska blött i gräs och mark efter regnande, även om vi hade flyt (<--- hahaha..) och klarade oss ifrån regn, så när som på väldigt lite duggregn.
Kameran, min bästa vän (efter mamma!) på en sådan här tripp. En hel del finfina bilder togs, dessa återkommer jag kanske med en annan dag. Eller så används de mest i jobb, det återstår att se :)
Jag tycker många gånger att min kameraväska är himla klumpig, men den är ju jädrans praktisk då jag, utöver kameran, fick plats med både min stora plånbok och ett paraply.
 
Jaja, nog för nu. Återkommer med ett annat inlägg ikväll, ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0