Att känna sig lite som en nybörjare på nytt

När Milton skulle födas var ju allt verkligen helt nytt för oss, första barnet och vi hade inte koll på någonting egentligen. Jag googlade massor och läste mig till en hel del. Vad behöver ordnas innan, vilken vagn var bra, bilbarnstol och dess montering, vad för typ av kläder till en nyfödd i maj månad, vad behövde jag själv innan, säng, vagga - you name it, allt skulle kollas upp!
 
Vi är tillbaka där. Från ruta ett. Fyra år har gjort att vi helt har glömt bort vad som behövs inför en bebisfödsel. Vi är nybörjare på nytt! Och jag vet att jag är en person som gärna målar fan på väggen och förstorar upp saker, helt i onödan. Det är väl bara att köpa det vi märker fattas, i efterhand. Men jag är ju en förberedelsernas kvinna, kontrollfreak är det många som kallar det. Amningsinlägg, amningsnappar, blöjor, nappflaskor och en hel massa andra praktiska grejer är redan inhandlade. Vagnen har stått klar ett tag, så när som på ett örngott till kudden. Bästa vännen Malin har sytt ett babynest som jag inte fått än, men som jag är så galet nyfiken på att jag nästan smäller av!
Vaggan ordnar svärmor. Och vet ni vad jag nu dragit igång med för projekt? Nej hur skulle ni kunna veta det. Men jag har i alla fall ä.n.t.l.i.g.e.n tagit tag min älskade gungstol, som stått i källaren i ett par år och bara väntat på mig. Den är SÅ fin. Dock var den ljusgul innan och det ska den inte vara. Inte heller ska det bli vit. Nej, den ska bli svart, som jag har för mig att "originalfärgen" var en gång i tiden. Den skulle fungera som amningsstol när jag fick Milton, men då bodde vi mer trångt. Därför måste den ju bli klar till detta barn, så vi kan sitta där och gunga tillsammans. Jag och Milton kommer inviga den i veckan, gissar jag på. Sitta där och prata och gunga tillsammans, framför tv'n. Oj så mysigt!
 
Igår handlades i alla fall, vad jag tror, de sista bebiskläderna; en mjukisoverall, två pyjamaser och så ett fint set med body och byxor.
 
 
Jag älskar ju som sagt könsneutrala kläder, både på små och större barn. Här ser ni verkligen ett bevis på det.
Svårare är det till större barn, suck. Därför går jag igång fullständigt på könsneutrala bebiskläder!
Pyjamaserna och overallen hänger med till bb. Setet med kläder väntar nog här hemma.
 
Nu ska jag återgå till jobbandet. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0