Dränering

Detta är så spännande, deäneringsarbetet! Jag trodde att Milton skulle vara eld och lågor; tjata om att få gå ut till grabbarna, hänga ut genom ett fönster och titta på maskinerna eller väl ute tjata hål i grabbarnas öron av alla tusen frågor.
Inte en gång. Det är snarare jag som hänger ut genom ett fönster och är galet nyfiken på arbetet och tycker maskinerna är himla fascinerande. Konstigt! Men det kvittar, jag måste säga att jag älskar detta. Det trodde jag aldrig för en vecka sedan.

Såhär ser vår uppfart ut just nu


Och ingen ingång har vi, tur vi har andra dörrar som altandörren eller källaren.



Och jag planerar. Ni kan tro att planerar. Rullgräs är tvunget då jag vägrar ha en styck Alba grävande bland nysått gräs. Det känns mer praktiskt helt enkelt.
Plattläggarna runt huset och lite plattläggningar på andra ställen. Hur uppfarten ska se ut. Och så vidare, och så vidare, och så vida... Ja ni fattar tror jag. Processen är oavsett så rolig, lärorik och, ju längre de kommer i arbetet, desto mr förstår vi hur välbehövligt detta var. Då känns det såklart extra bra, vi är ju rädda om vårt lilla hus.

Milton har åkt iväg på utflykt med mormor, så nu ska jag passa på att jobba lite. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0