Att vilja spara mer pengar än vad ekonomin tillåter

Alltså jag har kommit in i någon form av ekonomiskt mood, skulle jag väl kunna kalla det. Jag tänker galet ekonomiskt och skulle helst vilja spara hur mycket pengar som helst, sätta mig bättre in i aktier och fonder och så vidare. Men alltså, vi tjänar för lite för att vi ska kunna spara så mycket som vi vill, hahaha..
Kanske är det så, att ju mer man tjänar, desto snålare blir man. Jag tror det. När vi har tjänar sämre känns det som att "det kvittar" för det lir ändå inget av det. Men ju bättre man tjänar kan vi i alla fall spara mer och det är ju jätteroligt!
Nu menar inte jag att vi tjänar några supersummor, låååååångt ifrån. Men bättre än innan. Och så har vi alltid så stora drömmar om så mycket som kräver mycket pengar; bygga ut huset alternativt bygga kupor på ovanvåningen. Fixa ute och gärna ett uterum. AMORTERA på huset. Resa. SPARA pengar.
Ja ni hör ju. Och detta är ändå "bara" de stora grejerna vi skulle vilja göra. Sedan finns det ungefär en miljon smågrejer som vi också skulle vilja göra.
 
Ibland känns det svårt att veta i vilken ände man ska börja, så känner jag i alla fall. Först och främst är det ju sparande, sparande, sparande. Med sparande kommer man ju långt, sakta men säkert.
Nu med eget företag känns allt kring ekonomi extra viktigt.
 
Nog om ekonomiska funderingar. Detta lär ältas flera gånger om ;)
 
Kram och hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0