Alla Hjärtas Dag och andra kommersiella dagar.

Jag "går på" detta varje år. "Går på" för det är så min pappa och sambo skulle uttrycka sig, gissar jag på. Själv delar jag inte alls deras uppfattning och dessa kommersiella dagar. De anser att dessa dagar bara är för att tjäna pengar. Punkt. Jag förstår väl det också, men jag menar, varför inte? Varför ska inte butikerna få chans att, vissa dagar varje år, få boosta sina produkter lite extra?
 
Jag anser snarare att här får alla en chans att ge någon, eller sig själv, eller chans att få något och det är väl alltid härligt. Det behöver ju faktiskt inte vara så avancerat. Själv hade jag blivit så himla glad över att få komma hem (nåja, inte för att jag är borta om dagarna, haha.. Jag jobbar ju hemifrån) till tända ljus och dukat bord. Vare sig det är Alla Hjärtans Dag eller om det är vilken dag som helst.
Och vem har bestämt att det måste kosta något?! Det behöver ju faktiskt inte vara så avancerat. Och det där låter ju lite klyschigt "det som räknas kostar inget", men det ligger ändå mycket i det. Detta ger en chans för den "oromantiske" eller den som sällan tänker på de där små vardagliga sakerna. En chans för denne att få en liten påminnelse om det där lilla extra.
 
Givetvis tycker jag att man ska uppskatta och se varandra varje dag, men för vissa är det lättare än för andra. Så är det och det är väl inget konstigt alls med det. Det betyder inte att det inte är viktigt, tvärton! Och det är just därför dessa dagar kanske är extra viktiga. De undgår ingen. Och det är väl egentligen jättebra! Länge leve kommersiella dagar!!
 
 
Ha det gott, vänner! Stor kram


Kommentarer
moa

Så talar en sann kapitalist

2014-02-16 @ 08:44:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0