Vardag...

Imorgon är det dags. Vardagen börjar igen. Jag är himla tacksam över att jag och småpojkarna ändå inte har tid att passa så mycket, men vi ska dock iväg till dagis, första gången på 7 (!!) veckor och för första gången någonsin har jag två små barn att hålla reda på och få ordning på på morgonen. Japp, jag är nervös, haha.. Mest över hur vi ens ska ta oss upp imorgon bitti, det blir inte lätt, har vi konstaterat alla redan.

Miltons väska är så gott som packad, ytterkläderna är framme och kläderna han ska ha på sig imorgon hänger på tork. Risken finns att Dante kanske landar första gången på dagis i pyjamas. Jag har dessutom i ett svagt ögonblick lovat Milton att vi ska ta vagnen till dagis, gulp.. Hoppas han har glömt det. Kan bli tight.

Så kommer Dante i denna outfit imorgon till dagis, hoppas jag att de har överseende med det. Han är himla söt i pyjamas, så så farligt kan det ju inte vara.




Och för första gången sedan min examen har jag söndagsångest. Jag vill fortsätta vara ledig med alla tre killar, bara gå hemma och skrota. Ingen stress, inga direkta planer mer än sådant vi liksom tyckt varit roligt att fixa med. Men nu, nu börjar det igen. Dessutom med råge, eftersom Marcus åker iväg med jobbet fredag till lördag = sex dagars jobb denna vecka.
Vi har haft en så lång och härlig ledighet tillsammans. Åh vad vi har njutit! Tänk om vi kunde ha det såhär alltid!!

Nu ska vi försöka oss på att sova. Kram på er!


Kommentarer
Emma

Samma här, den riktiga vardagen väntar idag! Jag tycker det ska bli riktigt trevligt men som du säger två ska till dagis och jag o hunden ska vara i tid till jobbet!! Hoppas ni får en bra morgon trots allt!! Kram

Svar: Vi kom iväg, även om det såg lite kritiskt ut ett tag i morse då ingen av pojkarna ville vakna, haha.. Kram!
Fanny Lindborg

2014-08-25 @ 06:27:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0